Jelen pivo
Header

Berin Tuzlić: Kao dRUMELODY pričam zvukom i slikom

U našoj rubrici Muzički lonac ovaj put smo ugostili jednog izuzetnog umjetnika koji elektronskoj muzici pristupa na jedinstven i drugačiji način. Riječ je o Berinu Tuzliću iz Sarajeva koji stoji iza multimedijalnog projekta dRUMELODY.

Kakve sve kapacitete koristi kako bi svoje ideje pretvorio u čistu umjetnost čitajte u intervjuu koji je dao za Jelen Music Show.

JMS: dRUMELODY na jedan drugačiji način pristupa elektronskoj muzici. Možete li nam približiti način na koji radite, ko zapravo stoji iza benda, te kakvu poruku šaljete vašom autorskom muzikom?

BERIN: Najbolji primjer je album “Aero” koji je u januaru izašao za Warner music/Dancing bear. Taj vinyl ima na naslovnici glavnu herojinu iz stripa “Devil in side” koji kao muzički video comix izvodim na svojim koncertima kao jedan dio vizualizacija, a i jedan od devet “songova”, “Bed sunshine”, je dobio i svoj animirani video spot koji sam uradio kao i design i songove. To su atributi koji čine ovaj “bend”. Kad kažem bend to on i jeste, jer pored mene u bendu su još i sve te mašine, “luperi”, projektori, handsonic, spdsx,”D.J.playeri” aplikacije, “softweari” itd. Moja prednost je u tome što ja to sve sjednem i sam mogu da napravim i izvedem “live”, ponekad angažujem i svoje prijatelje da učestvuju u masteringu kao što je Zoran Jurišić ili u audio produkciji-Ahmed Talović, ili videu-Sanel Preljević, Adnan Halvadžija, Darko Dacović itd. Za “live” tu su različiti vokali D.J. ili “sint, gitarski, violončelo majstori”. Premda najbolji su rezultati kad sve sam proizvedem i izvedem, jer to ljudi ne očekuju. Pogotovo se pokazalo kako bolje publika reaguje na handsonic nego na bubanj, što je zanimljivo. Poruka je uvijek jednostavna da bi je što više ljudi razumjelo. Recimo kada sam radio song “PARTYzan” sa Bakketom koji je otpjevao i napisao text za demonstracije kad su demonstranti zapalili predsjedništvo u Sarajevu, poruka je bila da nas više ne pljačkaju i da nas puste da napredujemo i da se razvija društvena zajednica na kojoj oni stalno rade da se raspada, da se ljudi ne druže. Mnogo ima tema o kojima kao dRUMELODY pričam zvukom i slikom.
JMS: Nedavno se objavili novi singl I spot “Freedom is dead”, a pjesma najavljuje vaš novi EP. Možete li nam približiti o čemu se zapravo radi?
BERIN: Cjelokupan EP “Freedom is dead” u distribuciji jednog od najveći “on line” distributera Gig dis ima 3 “songa”, Ep se nalazi na desetak najvećih muzičkih “on line” polica “spotifaj, Aj mjuzik, Bitport itd.” Sva tri sam uradio “drugačije a isto”, jednostavno da imaju i dalje ID dRUEMLODY, a da ljudi čuju da nije elektronska muzika samo D.J.- ejevi što “vrte”. Volim što su dRUMELODY svrastali u tu vrstu elektronske muzike koju nazivaju “Left field”. Tu su velika imena kao što je The Chemical brothers čiju muziku volim. Napravio sam “rotoskop animacijom” i spot za single “Freedom is dead”. Već spremam novi video za sljedeći single.

3

JMS: Muzici pristupate multimedijalno. Kakav je i koliko to izazov upravo u nastupima uživo? Šta je to što publika dobije na licu mjesta?

BERIN: Zbog ogromnog kvaliteta zvuka, prije svega, multimedijalno nastupati je za mene veliki doživljaj jer vam sva čula uživaju. Teško da se može desiti da se omane u kvaliteti zvuka, jednostavnije je ozvučiti dRUMELODY nego rock bend sa pet muzičkih instrumenata. Mislim da je u današnje vrijeme i muzika bez vokala doživjela svoj progres jer mlađe generacije sa odrastanjem uz novu tehnologiju u 21. vjeku ne vole autoritete, pa da im neko tu kanališe kao što je vokal njihovu maštu i ograničava zmajeve kuda oni sve treba da lete i uživaju. Ono što dobije publika na koncertima dRUMELODY je sloboda, i zabrana tutorstva i jednoumlja.

JMS: Danas je elektronska muzika u svjetu u ekspanziji. Čini se da i u BiH postoji prilično velika scena, kada je u pitanju ova vrsta muzike. Kakvo je vaše mišljenje o tome?

BERIN: Elektronska muzika je kao poezija ili nacrtana animacija, veoma je neograničena. Nemate u elektronici vrsta zvuka doboša koliko imate proizvođača bubnjeva. Doboš vam može biti i bilo šta drugo, glas, lupkanje po stolu, zvuk vjetra, šta god vam odgovara karakterom za vaš song koji kreirate ili ga gužvate od već postojećeg DW doboša. Na mojim koncertima pored video muzičkog stripa svi mogu dobiti i veliku količinu zvuka za ples, ples kao lijek i ples kao “drmoguz”. Mislim da je elektronska muzička scena najaktivnija od svih ostalih scena u BiH. U Sarajevu, recimo, ima odličnih autora i izvođača, ali mnogi su već odavno izašli van granica i uspješno nastupaju po cjelom svijetu. Mislim da je elektronska scena jedna od rijetkih scena u Sarajevu gdje su ljudi odmah počeli da rade globalno i da im je već odavno jasno da je lokalizam veoma ograničavajući, kako u medijiskim nastupima, tako i u živim svirkama, ali i u izdavaštvu i naplati autorskih prava i vizealnih i zvučnih. Mi iz BiH imamo iste probleme kao i svi Balkanski autori. Uvijek imate neke “papke” koji su gazde prostora za svirke ili kriminalce koji žive od vaših autorskih i izvođačkih prava.

6

JMS: Sa kakvim se problemima susrećete kada je u pitanju autorsko stvaralaštvo i plasiranje vaših pjesama do publike?

BERIN: Bio sam član svih agencija u BiH koje su zadužene da vam plate vaša prava izvođačka i autorska, ali “nikako da se popne čovjek na zelenu granu”. Moram reći da su jedine prave zarade i satisfakcije na koncertima. A u našoj zemlji očekivati da će neko poštovati i cijeniti vašu umjetnost, ravno je borbi s vjetrenjačama. Na žalost.
Ja sam zadovoljan koncertima, to mi je najbitnije. Internet je ono što mi je dovoljno za rad. To je budućnost.

JMS: Da li danas publike više sluša ili gleda muziku?

BERIN: Danas publika više nego ikad muziku osjeća kao zabavu, jer ako nemate zabave ili ako niste drugačiji i pričate priče koje nikog ne interesuju, ili se obazirete na nekog ko vas neće pustiti u svojoj emisiji, onda džaba vam sve. Veoma je bitan i taj vizuelni dio, ali naravno sve je do vas šta nudite i kako djelujete. Možda vas i vašu autorsku muziku uopšte ne interesuje neki mediji. Mislim da se muzika najviše osjeća, ne bih je djelio na to da li se više gleda ili sluša, to je stvar izbora. Ali osjećati je nešto sasvim treće.

JMS: Kakvi su vam planovi za budućnost, kada je u pitanju stvaranje autorske muzike, ali i nastupa?

BERIN: Pa ja stalno radim nove pjesme, vizuelno ih oblikujem i sviram koncerte. To mi je primarno. Spojio sam nekako strip, animaciju, film i muziku u jedan organizam. Moj plan je da završim do kraja godine novi vinyl, cd, dvd. Već imam datume nekoliko novih koncerata po Evropi, Aziji, Americi i Balkanu. Volio bih da moj novi album bude kao cjelovečernji film koji se svira uživo, a u isto vrijeme i da se može vizuelno čitati i slušati gdje god da ste na svijetu i da ga razumiju svi ljudi iz cjelog svijeta. Nisam daleko. Lagano.

RAZGOVARALA: Mirna Pijetlović

Možda će vam se svidjeti i ovo...